Benvärmare

Kanske är det här mitt första egendesignade mönster. I så fall: Hurra!

  1. Lägg upp 80 maskor med DROPS Babyalpaca. Sticka tre varv i resårstickning (två räta, två aviga).
  2. Anslut mohair tråden och sticka 13 repetitioner enligt mönster.
  3. Övergå till resårstickning (två räta, två aviga). Sticka till ungefär önskad längd.
  4. Avsluta med tre varv resårsstickning med enbart DROPS Babyalpaca (släpp mohair-garnet).

Mönster: *3 varv rätstickning, ett varv resårstickning (två räta, två aviga)* En repetition från * till * består alltså av fyra varv som tillsammans skapar mönstret.
Garn: DROPS Babyalpaca silk (grå, nästan två nystan) tillsammans med någon tunn variant av mohair kid silk (svart, drygt ett nystan). Tyvärr försvann etiketten på mina mohairnystan. Så jag vet inte exakt vilket fabrikat som jag använde.
Stickor: 3, 5 mm (strumpstickor)

Jag gillar designen eftersom benvärmaren blir mer lös över vaden och mer tight nedåt ankeln. Precis som benet.

Kommentera

