Påsk-Buddha

20120327-220309.jpg

Vad har östasiatiska religioner med påsken att göra? Inte så mycket, kan man tycka. Men när man går in på Indiska börjar man fundera om jag under de där 60 p religion verkligen lärde mig rätt saker.

Ta den här, till exempel. Buddha som påskpynt. Så härligt cross-over att den självklart fick följa med mig hem.

Och den passar så bra ihop med julgransdekorationen i form av Ganesha som jag köpte för några år sedan. Jag kanske har startat en samling?

Religiös cross-over är min grej.

Kommentera

