Julmys

20111211-125346.jpg

Jag hoppas att ni myser. Det är det som december ska handla om. Mys och umgås. Inte stressa och ha dåligt samvete.

Idag julmyser jag med bak. Morgonens fudgekok lärde mig tre saker:

1. Fudge är kladdigt.
2. Använd en gryta som är tillräckligt stor.
3. Även om processen är kaosartad kan resultatet bli jävligt gott.

När sonen har sovit middag och grannarna har tittat in ska vi baka pepparkakor. Med köpt deg. Det måste vara betydligt enklare än fudgekoket.

Receptet på fudge finns på arla.se. Har du något favoritrecept på julgodis som du tycker att jag ska slänga mig över?

2 reaktioner på ”Julmys

Kommentera

