Höstredo

– Inte ha!

Det var tvååringens ord när jag försökte sätta på honom den här fina löskragen som jag har stickat till honom inför de kallare årstider som komma skall. Namnad och allt. Pust och stön. Det kommer att bli en kamp att få honom att inte vilja riva den av sig.

Mönster: Neck warmer for kids av Life in Yonder
Stickor: 3,5 mm och 4 mm
Garn: DROPS Baby Alpaca Silk (så mjukt, så mjukt)

Krage

Varm och go'

För första gången i mitt liv har jag på allvar försökt sticka med rundstickor. Först tänkte jag inte på att längden på rundstickan bör vara ungefär lika lång som omkretsen på det som man tänkte sticka. Så vi kan säga att typ 80 cm lång rundsticka inte passade till detta projekt.

Herregud, vad tänkte jag med?

En reaktion på ”Höstredo

Kommentera

