Morgonkaffe

20110808-084610.jpg

Stavningskontrollen vill ändra ”morgonkaffe” till ”morfinister”. Men jag håller mig till kaffet.

I början av sommaren skulle jag lyfta upp kaffebryggaren från sin hylla. Det var morgon, Anna var på besök från USA och med jetlag och två barn behöver man kaffe. Men så förvånade vi blev när filterhållaren saknades. Jag har letat i hela lägenheten. Den finns inte. Förmodligen har tvååringen hämtat hållaren och lagt den i pappersinsamlingen. Borta! Monster.

Så nu testar vi en ny sorts kaffekokning. Elbryggare, mocca och kapsel har jag testat tidigare. Nu blir det percolator. Några tips till en novis?

3 reaktioner på ”Morgonkaffe

  1. tipset är att alltid kolla pappersinsamlingen innan man kastar påsen. Jag har hittat allt från dockor till nappar och bestick i påsen….

  2. Häll inte i mer vatten än rekommenderat, inte ens lite. Been there, done that, ”hur noga kan det vara egentligen” med en kaskad av kokhett vatten ur pipen som följd.🙂

Kommentera

