Norge

Det som har hänt är hemskt och fruktansvärt. Det går inte att förstå och det går inte att försvara.

Helst skulle jag vilja åka till Oslo och lägga en ros framför Domkyrkan. En vän i Oslo bloggade nyligen den här bilden från platsen.

Ta hand om varandra. Och leve demokratin.

En reaktion på ”Norge

  1. Det var fin stämning vid domkyrkan. Folk pratade lågmält medan de väntade på sin tur, gick fram, la ner sina blommor, stod där en stund och lämnade sedan plats till andra.

    Jag hade funderingar på att gå med i roståget, men när jag såg alla människor som bara vällde mot samlingsplatsen tänkte jag att det skulle bli lite för klaustrofobiskt att gå genom Oslo med alla dem. Jag vet inte hur många som brukar vara på stan på 17 maj, men då är paraden utspridd på en hel förmiddag och ändå är det trångt. Nu blev det ju inget tågande i slutänden, men det var fint att se TV-sändningarna också.

Kommentera

