Den digitala morgondagen

Borders har gått i konkurs. Synd, tänker jag. Jag älskade den fantastiska bokaffären när jag var i USA. Jag tror att det var där som jag köpte den sista boken om Harry Potter.

Eller gjorde jag det på nätet?

För när jag tänker på det gör jag inte tillräckligt mycket för att affärerna som jag gillar ska överleva. Idag har jag köpt leksaker via lekmera.se, fjärde säsongen av Mad Men via iTunes och framkallat bilder via framkalla.com. Och det bara idag, alltså.

Inte heller går jag till Papercut på Krukmakargatan lika ofta längre. Jag prenumererar på min Wired till paddan i stället.

Visst är det jävligt smidigt. Och billigare. Men är det värt det i det långa loppet?

En reaktion på ”Den digitala morgondagen

  1. Det kan man faktiskt undra ibland.
    Själv har jag köpt ganska mycket handarbete via internet och just nu skulle jag behöva en handarbetsaffär för jag söker en speciell färg till ett broderi jag håller på med och det kan jag inte se genom internet tyvärr. En affär i en grannkommun har gått i konkurs och i en annan kommun ska affären läggas ner.
    Ha en skön torsdag!!!

Kommentera

