Soffa på väg

Härligt hur man lär sig att kompromissa när man har varit sambos ett tag. Det är inte längre ställningskrig i skyttegravar. Vi hittade en kompromiss. Och det utan att jag gav upp och vände mig till sambon med orden:

– Köp vad som helst! Jag bryr mig inte längre! Bara du köper något!

Nåväl. Nu har vi nya soffor på väg. En 3-sits, en 2-sits och en fotpall. Soffan Vardag hos Mio. Vårt vardagsrum kommer att förvandlas till en turkos karamellexplosion. Och det blev inte skinnsoffor.

Så den här gången vann jag.

Kommentera

