Tecken i tiden

Till den nya lägenheten hör en balkong som faktiskt går att använda. Den ligger varken i en väldigt trafikerad korsning eller har ett gatukök under sig. (Båda de sakerna gällde för min förra balkong.) För att pryda balkongen med något annat än sambons cykel, möblerna och dynorna som jag aldrig orkar ta in även om det regnar tänkte jag att jag skulle besöka favoritblomsteraffären för att hitta något fint.

Jag klev av tunnelbanan någon station tidigare än jag brukar och travade nedför den stora gatan. Nähä, där var den inte. Mindes jag fel? Jag vände och travade åt andra hållet. Och vände igen. Det tog mig ett tag att inse att affären var borta. I lokalerna ligger nu ett apotek!

Ett tecken i tiden. Stockholm 2011.

Kommentera

