Revolutionary road

20110613-094426.jpg

Det var länge sedan man hade tid och ro att ta upp en bok och bara låta sig slukas. Ok, riktigt så var det kanske inte nu heller. Men att klämma boken på en två veckor lång semesterresa är ungefär samma sak för mig.

Läst Revolutionary Road? Gör det om du inte har det. Värt det. Och igenkänning. Speciellt om man är en sådan person som tror sig vantrivas i en prettig villaförort där ytan är viktigast och där grannarna tävlar i finast hus, finast trädgård och finast barn. Behöver jag tillägga att allt kanske inte är så perfekt som idyllen vill låta tro?

Jag kramar min helt normalknäppa familj i min stadsnära hyresrätt och går och lägger mig.

En reaktion på ”Revolutionary road

Kommentera

