Is this the one?

Jag har en stick-dröm. Det är att sticka en fin sjal med juste mönster i tunt garn. Länge har jag letat efter rätt mönster. Kanske har jag hittat det nu.

Kärlek?

Kärlek?

Mönster: Sjal med hålmönster (DROPS)
Stickor: nr. 3
Garn: DROPS alpaca

Än så länge är allt frid och fröjd. Jag förstår mönstret. Det blir rätt och ser bra ut.

Nu gäller bara att härda ut när varven blir längre och längre. Sjalen, jag och min familj har varit på långsemester. Projektet har utvecklats fint. Håll tummarna för att mitt tålamod inte ska svikta!

Kommentera

