Idiotiska tidningar

Gillar glossiga tidningar. Handlar dem gärna men hinner sällan läsa dem. Men ändå känns det lyxigt.

Jag är också väldigt korkad. Jag är den som går på lockrop av typen ”pressat pris” eller ”årets bästa nya tidskrift”. Det senare kallar sig Yourlife. Hur den fick den utmärkelsen undrar jag. Kommer aldrig att köpa den igen. Lågvattenmärket är när man stavar min arbetsplats ”rikstagen”. Herregud. ”Bronzing”, ”erotik”, ”bestialiska mord” eller ”Carolina Gynning” har man dock inte några som helst problem att stava till.

Var finns den smarta glossiga tidningen som riktar sig till 35-åriga tjejer mitt i livet? Har du tips?

Tills jag hittar en tidning i min smak får jag nöja mig med amerikanska Wired. Och det är inte fy skam.

2 reaktioner på ”Idiotiska tidningar

  1. Ja, varför ska alla glossiga tidningar vara så åldersnischade? Under 25 = mode, 25-50=barn, barn, mer barn och möjligen bröllop, över 50=resor och inkontinensbesvär. Och varför tror de att man inte orkar läsa mer än tre rader text?!? Så fort ett reportage börjar bli intressant så är det slut.

Kommentera

