Min surdegskarriär är över

20110426-075346.jpg

Jag kan hålla en surdeg vid liv. Jag kan mata den, vakta den och baka den. Och hemlagat bröd är väldigt gott. Men vem har tid att hålla upp ett sådant intresse? Jobbet, familjen och fritiden vill också ha uppmärksamhet. Min surdegskarriär blev kort men intensiv. Och gott blev det.

Man ska sluta när man är på topp.

Är det etiskt försvarbart att hälla ut en surdeg i slasken? Det finns säkert de som hävdar att det är en levande organism. De personerna kan numer lämna in sin deg på surdegshotell. Själv struntade jag i det.

Kommentera

