K6 är besegrad

Deklarationen är inskickad. Sent för att vara mig att göra det såhär i slutet av månaden. Jag är van vid att skicka ett SMS och sedan ha det avklarat. Men förra året sålde vi bostadsrätten: K6, here I come!

Men efter att ha laddat med äggfrukost och en tvåtimmarspromenad i vårsolen gick t.o.m. den halvfruktade skatteverksblanketten att besegra. När den är godkänd och restpengarna finns på mitt konto antar jag att det betyder att jag är Årstafru på riktigt.

Eller Årstadalssambo som det heter 2011. Och bloggen blir min dagbok.

En reaktion på ”K6 är besegrad

  1. Jag har inte fått någon deklaration från Sverige. Jag vet inte om jag ska vara glad eller orolig för det.🙂 Skatteverket har såklart 1000 timmar telefonkö, men som utlandssvensk har man till 31 maj på sig, så jag avvaktar till efter ruschen tror jag.

Kommentera

