Påsk 2011

20110422-010243.jpg

Påsk 2011. Är inte det minsta religiös. Dricker gärna sprit såhär på långfredagen och skiter i att man ”ska” ha tråkigt. Äter godis. Bjuder min moderna storfamilj på middag. Försöker koka ägg.

Ägg, ja. Mina kommer tydligen från Grästorp. Det vet jag eftersom jag laddade ner Kalles äggklockeapp. Samma finns på Kalles webbplats. Där kan man knacka in koden på ägget och se varifrån ägget kommer. Man kan också använda deras äggklocka för att få det perfekta ägget. Om man inte använder appen vill säga. Och låset slår till. Då stannar klockan.

Så nu har jag ingen aning om hur länge som mina ägg har kokat. Kanske ska ta bort dem från plattan.

Kommentera

