Jeff Dunham, vem är det?

På väg hem från Uppsala i helgen såg jag och sambon en elektronisk skylt längs motorvägen: ”Jeff Dunham är i Globen ikväll”. Vem f-n är Jeff Dunham? Förmodligen en musikartist. Och han måste vara ganska känd eftersom han har show i Globen.

Tur att man har Spotify i mobilen. Snabbt sökte jag upp Mr Dunham och fick bara en träff. Ett jul-countryalbum med titeln Don’t come home for christmas. (Ganska underhållande. Hitta honom gärna du också.) WTF? HUR kan en sådan artist fylla Globen? Detta kan inte stämma…

Självklart finns webbläsare också i mobilen. Jag googlar Jeff, och stöter på den här mannen:

Kanske inte min typ av humor. Men jag förstår att han kan fylla Globen.

Och när country-Jeff spelar där kommer jag att köpa biljett. Tänk att få höra Santa is a redneck live.🙂

Kommentera

