Vardagslyx. Because I’m worth it.

Veckans skörd.🙂

Alltid när det blir vår vill man spendera pengar på något som gör att man känner sig lite mer fräsch. Handla kläder. Köpa nya grejer till balkongen. Eller byta ut allt smink på sminkhyllan. Varför är det så? Samma känsla och lust infaller sig sällan när det blir höst eller när vintern står för dörren.

Hur som helst. I år dök känslan upp igen. Därför passade jag på att gå på sminkrådgivning hos Bodyshop. När sminkösen var klar plockade hon självklart ner alla produkter hon använt i en korg – för mig att handla det jag ville (helst allt om hon fick välja). Och handla gjorde jag. Massor.

När jag kom hem fick allt crappy HM-smink från 90-talet (och de ynka guldkornen som var ungefär lika gamla) hamna i soptunnan. Det känns som en riktigt badrumsskåpsmakeover. Och jag känner att jag fick ett lyft ur den vardagssminkning jag tidigare fastnat i. New and improved.

Det enda som tog stryk var plånboken. Men med tanke på hur sällan som jag gör något sådant här får det vara värt det.

(Kass mobilbild. Men det är kul att både fotografen och hennes hejarklack speglas i puderdosan.)

Kommentera

