Coquille

Skal (typ snäckskal) heter på franska Coquille. Så heter också den här sjalen.

Coquille

Coquille

Mönster: Coquille (den största storleken)
Stickor: 3 mm och 5,5 mm
Garn: Crazy zauberball, nästan två nystan i olika färger (19 gr kvar av det ena och 36 gr av det andra)

Jag gillar inte spräckligt garn. Men det här var annorlunda. Och det passade mönstret. Om jag hade stickat min Coquille i enfärgat garn tror jag att det lätt hade blivit väldigt långtråkigt. Nu hände det hela tiden något nytt eftersom garnet ofta skiftar färg.

Garnet fick jag av sambons mor i julklapp. Eftersom jag fick tre nystan i olika nyanser funderade jag på om jag skulle skaffa ett till likt något av de andra, eller hoppa över det. Jag hoppade över det. Istället började jag med det mest färgglada och bytte sedan till det mörkare när det färgglada hade ett mörkt parti. Då syns inte skarven. Fiffigt.

Vad ska jag göra av det sista nystanet? Något fint, förmodligen.

4 reaktioner på ”Coquille

Kommentera

