Dolly

Jag letar efter ett enkelt mönster för en stickad docka. Vet du var jag kan hitta ett sådant? Tipsa gärna!

Självklart finns mycket kul på nätet. Exempelvis kan man sticka en Obama.🙂 Men just nu lutar det åt att det blir en sådan här. Lagom avancerad och lagom snygg. Den här gillar jag också. Kanske blir det den.

Om man väljer den det lutar åt, stickar en pojkdocka men dubblar allt (för att göra den större) skulle det bli:

  • CO 68 st med skofärgen. Sticka 12 varv.
  • Byt till byxfärgen och sticka 32 varv.
  • Sticka två varv i bältesfärgen.
  • Byt till tröjfärgen och sticka 20 varv.
  • Byt till kontrastfärgen för nacken. Sticka fyra varv.
  • Byt till ansiktsfärgen. Huvudet ska stickas i 24 varv. Minska, minska, minska efter ett tag till ca 10 st återstår. Fäst och hitta på något kul till hår.

Hmmm. Det där ska jag testa.

4 reaktioner på ”Dolly

  1. Vi kanske kan spela tillsammans då?🙂
    Jag är fast på en bana och behöver hjälp, men jag lyckades aldrig hitta några vettiga att spela med.

Kommentera

