Syfestival!

Det är dags för Syfestival igen. Festivalen är i full gång, kanske t.o.m. på sluttampen, men jag har inte tagit mig dit än. Imorgon är det dags. Jag hoppas på att det ska vara mest barnvagnsvänligt sådär sista dagen, efter lunch. De mest ivriga garngamarna har fått sitt behov stillat och de tillresta är på väg hem igen.

Självklart kommer jag att köpa garn. Nästa stora projekt blir sjalen Kiri. Förhoppningsvis hittar jag ett bra garn till den. Jag har aldrig stickat spets förut, men länge tänkt göra det. Kanske ror jag det inte i hamn. Den som lever får se.

Lika viktigt som att handla garn på mässan är det att inspireras. Jag ska blunda för all quiltning och allt scrap-skit och suga in allt vackert garn och alla likasinnande.

Kommentera

