Är jag ensam om att gilla kyrkogårdar?

Kanske är det inte alla ateister som gjort ett medvetet val och gått ur kyrkan som gillar kyrkogårdar. Men jag gör det. Är jag ute på promenad och ser en går jag gärna in där. Mest gillar jag att strosa bland de äldre stenarna för att läsa texterna. Vad är det sista som egentligen förmedlas till eftervärlden?

Hette han Menlös? Eller var han det?

Hette han Menlös? Eller var han det?

Och ibland är det bara kul att se de vackra detaljerna.

En fin blå fågel

En fin blå fågel

Palettgravsten

Palettgravsten

Gravstenarna finns vid kyrkan i Hedesunda. Jag hoppas att de begravda och deras anhöriga inte har något emot att de är med på bild här i min blogg.

2 reaktioner på ”Är jag ensam om att gilla kyrkogårdar?

Kommentera

