Fuck off-vantar

Den här sommarens sommarpratare i P1 går mot sitt slut. En av de bästa jag hittills hört var Anna Carrfors Bråkenhielm, presenterad som ”medieentreprenör”. Lyssna på hennes sommarprat om ni inte redan har hört henne. Anna Carrfors Bråkenheilm pratade bland annat om att våga, om kvotering till bolagsstyrelser och om hennes tidning Passion for business. Den nämns många gånger. Snacka om att utnyttja sin tid i etern.🙂

Framför allt verkar Carrfors Bråkenheilm vara en rak och aktiv kvinna som det är svårt att sätta sig på. Sådant gillar jag. En sak som lyfts fram i SR:s presentation av programmet är att hon pratar om ”tryggheten i att ha fuck-off pengar eller bara förmågan att säga ‘fuck off’ oavsett ekonomiskt trygghet”. I like.

Jag har inga fuck-off pengar. Men jag övar på att säga fuck off när situationen kräver det. Det blir jag bättre och bättre på.

Och jag har fuck-off vantar. Underbart.

uckofffuckofffuckofffuckoff

fuckofffuckofffuckofffuckoff

Garn: Grön Inca wool, nästan 100 gr. Och lite restgarn till texten.
Beskrivning: ”Smygmaskvirkade vantar”. Beskrivningen köpte jag av Gysinge hantverk när jag var där i somras.

Det är kul att virka. Speciellt när man virkar med budskap.

3 reaktioner på ”Fuck off-vantar

  1. Nähä!!! ”Fuck off” var det första jag tänkte när jag såg ditt döp-vantarna-inlägg men jag vågade inte skriva det🙂 Skitsnygga!

Kommentera

