EDI cowl

Jag har ingen aning om hur man översätter ”cowl” till svenska. Någonslagssjalsomärkortareänenhalsdukochsitterihop. Sådär, ja! Använd gärna min fina översättning.🙂

Cowlen och jag

Cowlen och jag

Mönster: EDI cowl
Stickor: 7 mm
Garn: Love Garn Symfoni, ca 8 nystan. Jag stickade med garnet dubbelt.

När man stickar med såhär tjockt garn är det lätt att stickningen bara rinner iväg. Den blir längre. Och längre. Och längre. Kanske lite för lång, men vad gör väl det? Huvudsaken är att den är mysig och sitter bra. Och det gör den.

Vad EDI står för? Everyone’s doing it. Ett sådant namn kunde jag inte motstå.

8 reaktioner på ”EDI cowl

  1. Hm, kanske en sån där jag ska sticka och ha på jobbet i vinter. Jag fryser alltid om axlarna och övre delen av ryggen och hade tänkt sticka nånting i stil med den här men det verkar mer komplicerat.

Kommentera

