Juliet, naked

Nick Hornby är tillbaka. Ok, han har inte varit inaktiv på sistone. Men hans senaste böcker har inte varit så bra som hans tidigare. Slam eller A long way down blev jag inte lika medryckt och road som av t.ex. High fidelity eller About a boy.

Men nu har han gjort det igen. Juliet, naked är det bästa av Hornby jag läst på många år. Språket flyter och den är kul att läsa – från början till slut. ”Witty”, som det brukar heta på utrikiska. Karaktärerna är härligt utmejslade och musiken har sin givna plats.

Som småbarnsförälder är det sällan som jag tar mig tid att förlora mig i en bok. Men här kunde jag inte låta bli.

Nu väntar jag på nästa.

2 reaktioner på ”Juliet, naked

  1. Jag läste den för inte alls längesen men jag funderar på att läsa den igen för att den var så bra.🙂

Kommentera

