Gör ditt eget kakfat

Nu när sommaren närmar sig hoppas jag tillbringa mycket tid fikandes på balkongen. Då behöver man ett juste kakfat. Såhär gör du ditt alldeles egna:

  1. Gå till en second handaffär du gillar. Köp tre tallrikar i olika storlekar; en stor tallrik, en assiett och ett kaffefat.
  2. Skaffa ett bra lim och två likadana ”distanser” att använda som mellanrum mellan tallrikarna.
  3. Limma och låt torka.
  4. Nu har ingen ett kakfat som är ditt. Snacka om unikt!
Mina tre tallrikar

Mina tre tallrikar

Snyggt kaffefat klart!

Snyggt kaffefat klart!

Tack Kristina för inspirationen!

Den som kan gissa vad jag har använt som mellanrum mellan tallrikarna borde vinna ett fint pris. Själv är jag ganska nöjd med min förträffliga finurlighet.

5 reaktioner på ”Gör ditt eget kakfat

  1. Pling! Nu har tiden gått ut för gissningsleken. Jag använde dörrstopp, ni vet sådana där gråa som man skruvar fast i väggen.

    Fast jag målade mina snyggt allmogeblå.

Kommentera

