Jag har lokaliserat David Lynch

Ni kommer väl ihåg David Lynch? Jag tänker främst på fantastiska Twin Peaks när jag hör hans namn.

Men nu har herr Lynch tydligen en ny karriär på gång. Han jobbar på den isländska räddningstjänsten och uttalade sig i gårdagens tidning om askan från Eyjafjallajökull. (Nu ligger inte den artikeln kvar på tidningens webbplats, så jag kan inte länka till den. Men om ni tar fram gårdagens DN och bläddrar till sidan åtta kommer ni se att jag har rätt.)

Eller så är det en annan David Lynch. Men tänk så spännande upplösningen på historien kan bli om det är DEN David Lynch. Kanske lite för spännande.

Kommentera

