Fortfarande gammal (the media version)

För ett tag sedan skrev jag om tecken på att vara gammal. Det är jag fortfarande. Tecknen formligen haglar. Men var gör väl det? Här är ”man vet att man är gammal när…”, the media version:

Man vet att man är gammal när man:

  • aldrig tittar på ett tv-program efter 21.30.

Sömn är heligt. När man p.g.a. bebis aldrig uppnår ens ynka sju timmars sömn per natt blir varje minut viktig. Ring aldrig till mig efter halv tio. Men klockan sex på morgonen går bra.

  • lyssnar på P4.

Folk får prata till punkt, musiken är mer blandad, jag blir uppdaterad om vad som händer i Stockholm och allt behöver inte hela tiden skämtas om. P4 Stockholm är bra radio!

  • skrattar åt DN:s Namn och nytt till frukosten. Och prenumererar på tidningen.

Kul ur dagens DN, saxat ur en annons: ”PREMIÄR för Köksmästare Christian Larssons GRILLSÅSER Välkommen in och provsmaka Mikaela!”. Kannibalism?

Jag är gammal. And proud.

En reaktion på ”Fortfarande gammal (the media version)

Kommentera

