Blommor av pärlor

Idag gör vi blommor av pärlor. Systern har just lärt mig. Men för att jag ska komma ihåg även när hon har åkt hem måste jag skriva ner hur man gör. Testa du också! Du behöver tre färger: En till blommans blad, en till blommans mitt och en till mellanrummet mellan blommorna.

Börja med att trä på önskat antal av mellanrumsfärgen. Trä sedan på fyra av blombladsfärgen och en pärla till blommans mitt. Trä sedan tråden åter en gång genom den första av blombladspärlorna, såhär:

Trä på tre till av blombladspärlorna. Trä sedan tråden genom den första pärlan på andra sidan av mittenpärlan, såhär:

Dra åt och fortsätt sedan med mellanrumsfärgen. Fint blir det:

Och jag är så jävla pedagogisk.🙂

Kommentera

