Är vi idioter?

Om du får schampoo i ögonen, skölj noggrant med vatten.

Citatet kommer från min schampoflaska. Behövs verkligen den uppmaningen? Är vi idioter? Hur skulle du agera om du fick schampo i ögonen? Skulle du lämna det där?

Det får mig att tänka på kaffemuggarna i USA, med texten ”Content might be hot”.

No shit Sherlock, som man brukar säga.

Har ni fler exempel?

8 reaktioner på ”Är vi idioter?

  1. Min randiga halsduk (du vet vilken, den jättelånga, svart/röda), har en tvättlapp fastsydd på ena kanten, där står det ”tvättas med avigsidan ut”. Avigsidan? På en halsduk? Jag har inte haft hjärta att ta bort den…

  2. Jag köpte nyligen en påse jordnötter som enligt innehållsförteckningen kunde ”innehålla spår av jordnötter”. Det får man ju verkligen hoppas!

  3. Något som borde ha en varningstext är chilifrukter: ”Gnubba dig inte i ögonen efter att ha skurit chili”.🙂

    Annars gillar jag ”tvättas med liknade färger” på plagg som är randiga.

  4. Jag känner en kille som var och kissade efter han hade skurit chilifrukter. Det borde stå fler saker på den varningsetiketten om vi säger så…

  5. Camilla: LOL!

    Angående ”Suitable for vegetarians” så har jag även sett det på en ask vindruvor.🙂

Kommentera

