Kanske kommer jag aldrig tillbaka

Idag åker A, B och C tillsammans till Småland. Sedan åker A själv tillbaka till Stockholm i fiiiiin klass med internet. När man får njuta själv en stund måste man passa på. Efter någon vecka kommer B och C också tillbaka.

Biljetterna har varit bokade och betalda i evigheter. Allt för att resan med lille C skulle gå så smärtfritt som möjligt. Perfekt.

Trodde jag, ja. Lång näsa åt mig!

Nu känns det som att SJ telefontrakasserar mig med så kallad ”information” (läs: långa och snabba automatiska röstmeddelanden på mobilen). På ungefär noll sekunder ska jag ta ställning till en massa omväntade val eftersom min resa blivit ändrad på något sätt, eller i värsta fall inställd.

Tänk så förvånad jag skulle bli om SJ ringde för att meddela att mitt tåg kommer att avgå i tid. Jag får också massage, barnvakt och fria drinkar på hela resan.

When pigs fly.

En reaktion på ”Kanske kommer jag aldrig tillbaka

  1. Jag ska få 174 kr tillbaks från SJ, för att jag blev försenad i snöstormen. Undrens tid är inte förbi!🙂
    Men troligtvis får jag en utbetalningsavi som enbart går att lösa ut i Sverige så jag har inte så höga förhoppningar om att nånsin se de där pengarna.

Kommentera

