Mohair-mys

I väntan på våren

I väntan på våren

När jag var i Småland för att fira jul hade E, modern till mitt kommande brorsbarn, jäkligt snygga butiksköpta benvärmare i mohair. Hur svårt kan det vara att sticka sådana?, tänkte jag. Sagt och gjort. Hushållsvågen kom fram, benvärmarna vägdes för att kolla hur mycket garn som krävdes och vips så var jag igång!

Mönster: Mitt eget. Typ 60 maskor. Sticka tills du är nöjd med längden. Eftersom resårstickningen inte fungerade enligt plan kompletterade jag med ett tunt svart resårband för att hålla benvärmarna uppe.
Garn: Kid mohair. svart.
Stickor: 5,5 mm

För att piffa till dem virkade jag två ränder och en kant i Opal, färgen heter Petrol. Virkningen ger lite Odd Molly-känsla. Känns busigt på det där braiga sättet.

När blir det vår?

När blir det vår?

(Notera gärna den blå IKEA-påsen med osorterad tvätt i bakgrunden. Jag fotar och bloggar hellre än tar hand om den. Prioritering kallar jag det.)

En reaktion på ”Mohair-mys

Kommentera

