Eurovision song contest: Semifinal 1

Är det ett avsnitt av Hipp Hipp? Är det OS-invigning? Nej, det är Eurovision song contest.

Montenegro: Inledning med fart! Det gillar jag. Men generande mycket höftvickande. Ytterligare ett tecken på att jag börjar bli gammal?

Tjeckien: Östra Europas svar på Stålmannen? Jag bara sitter och gapar.

Belgien: Tänk er nästa års final om den här vinner. Det kan bli många roliga, och lika obra, härmapor.

Vitryssland: Har Joey Tempest ramlat ner i blekmedlet? Det verkar så. Tydligen blev han ryss på vägen.

Sverige: Är det bara jag som varken gillar eller tror på det här bidraget? Det hade varit roligare att skicka Herr I Love Europe från förra årets uttagning. Han hade dessutom haft lika liten chans.

Armenien: Nej

Andorra: Spelar någon av tjejerna egentligen själva? Eller är de bara ögongodis? Den här låten har man hur som helst glömt direkt när den är slut.

Schweiz: Det här hade jag röstat på för 10 år sedan. Låter som Brainpool, eller de där som någon gång ungefär då tävlade för ett baltiskt land.

Turkiet: Sommarplåga på dansgolven? Förmodligen. Speciellt frampå ragg-småtimmarna.

Israel: Politik på scenen! Bidraget som kritiserade Putin fick inte var med, men så länge det politiska bidraget går i fredens tecken är det tydligen ok.

Bulgarien: Otroligt illa. Kille med falsettsång iklädd cape. Illa. Den här måste Sverige placera sig före innan kvällen är slut. Det skär sig i mina öron.

Island: Något så ovanligt som en ok ballad i melodifestivalsammanhang. Med en bra röst! Bra jobbat, Island.

Makedonien: Klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb. Yeah, yeah!

Rumänien: Sex, sex och sex. Kommer förmodligen att fungera jättebra i detta sammanhang. Trummorna som Ruslana introducerade för några år sedan finns också med.

Finland: Eld och finsk rap. Kommer säkerligen också att spelas på dansgolven i sommar. Men jag trodde att den skulle vara bättre än såhär. Är den verkligen bara tre minuter lång?

Portugal: Nu vill jag, liksom Oh my words under Bulgariens scenframträdande, blunda mer öronen.

Malta: Blir tredje gången bingo för Chiara? Inte om jag får bestämma. Det låter som en sång hämtad ur Lejonkungen.

Bosnien-Hercegovina: Lär få många röster av sina grannar. Men ska den någonsin ta fart?

Dags att publicera och invänta resultatet.

4 reaktioner på ”Eurovision song contest: Semifinal 1

  1. Hur kan du säga nej till Armenien? Jag ville upp och stuffa och det är inte ofta nu för tiden.! Resten sög fett!

  2. Siouxie Sioux ska det stavas – har känt ända sedan jag skrev det att något var fel…

    Och jag är närsynt. Och har bra musiksmak.Två mot en dessutom.

Kommentera

