SIFOs generationsfrågor

Härom dagen ringde en kvinna från SIFO till mig. Under intervjuns gång kunde jag inte hjälpa att jag tänkte att min mamma på de flesta frågor hade svarat precis tvärt emot mig. Trots att vi är lika är det ytterligare ett tecken på att vi är barn av olika generationer.

Här är frågorna som jag minns från intervjun. (Mammas svar inom parentes).
– Prenumererar du på Hemmets Journal?
– Nej!! (Ja)

– Har du det senaste året använt katalogen Gula sidorna, alltså pappersvarianten?
– Nej!! (Ja)

– Har du tillgång till Internet hemma?
– Absolut! (Ja)

– När googlade du senast?
– Idag. (Goå-vadå?)

Exakt vad man vill läsa ut från svaren vet jag inte. Att kvinnor som googlar inte är storkonsumenter av Hemmets Journal? Det tror jag inte att man behöver en SIFO-undersökning för att komma fram till.

Jag är förvirrad.

Kommentera

