En tehandel är en tehandel är en tehandel

Igår var en dag på staden. Jag och min sambo uträttade ärenden. Roligast hade vi nog i tebutiken. Tebutiken är ett underbart ställe. Den har en känsla av en gammal lanthandel, sortimentet är stort och personalens kunskap likaså.

Kanske är personalens kunskap FÖR stor. De är traditionella, tvekar inte att dela med sig av sina åsikter och skriver gärna folk som har fel (enligt deras åsikt) på näsan. Men de gör det på ett härligt sätt. Den här konversationen mellan en blond ung tjej och te-gurun hörde jag igår:

Tjejen: – Jag skulle vilja ha rött te.
Te-gurun: – Vi har bara te. Svart eller grönt.
Tjejen: – Men…
Te-gurun: – Rött te är inte te! Vi har bara te här.

Men naturligtvis gick inte tjejen därifrån tomhänt. Affärssinnet är det inget fel på i tehandeln. Det fick även vi känna på. Jag kom hem med dubbelt så mycket te jag tänkt, och även en ny tesil. De som någon gång har tittat i mina kökslådor vet att det är en sak som jag INTE behöver.

Härligt ställe.

En reaktion på ”En tehandel är en tehandel är en tehandel

Kommentera

