Vet viktminskningsindustrin om att det är nytt år?

Få kan ha missat att det nu är 2009. Man har firat in det nya året. Många lovar i samband med infirandet dyrt och heligt att de ska göra något som de det gångna året inte lyckats med. Ni som läser detta vet säkerligen vad jag menar.

Naturligtvis är företag inte sena med att dra vinning av människors dåliga samvete. Knappt har julmaten sjunkit undan förrän reklaminslagen i tv-rutan fokuserar på just det som man vet är sådant som lovats efter några glas bubbel, sent på nyårsafton. De tre teman som står ut bland andra i reklamdjungeln brukar vara erbjudan om hjälp med viktminskning, träffa den rätta/rätte via matchmakingsajt eller hur man bäst slutar röka.

Men i år är det något som har hänt. Sluta-röka-annonserna och date-sajterna tävlar om mest tid i rutan. Men var är viktminskningsreklamen? Jag ser inte viktväktarannonser, eller för den delen andra företag som lovar strålande resultat på kort tid.

Vad har hänt? Jag blir nyfiken på varför jag just i år inte ser extra mycket viktminskningsreklam i början av januari. Vad beror det på?

En reaktion på ”Vet viktminskningsindustrin om att det är nytt år?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s