Koppleri i min brevlåda

En av mina mest lokala tidningar heter ”Mitt i Stockholm”. Man kan tro att den ska ta upp sådant som är aktuellt och viktigt för invånarna i just min stadsdel. Men om så är fallet måste otrohet, prostitution och kravlöst sex vara vanligare än vad jag tror. I alla fall om man ska tro kontaktannonserna i tidningen.

Kontaktannonserna i ”Mitt i Stockholm” handlar inte så mycket om att resa tillsammans, om middagar eller om att finna en vän och se om vänskapen leder vidare till något djupare. Snarare handlar det om sex – gärna tillfälligt och utan frågor. Här är vad män söker hos kvinnor. Exemplen är saxade ur en tidning från augusti i år. Männen söker:

    en kvinna (…) för trevliga träffar
    en dominant hästtjej för spännade träffar
    en lekfull mogen kvinna när vi känner för det
    (någon för) dagliga träffar
    en tjej för mysiga sköna träffar

Citaten är ordagranna. Och jag har inte ens tagit med alla som fanns i just denna tidning…

Inviterna till ”mysiga stunder” eller ”trevliga träffar” är vanligare bland männens än bland kvinnornas annonser. Men jag hittar följande i spalten för kvinnor som söker män:

Stilig, mogen mycket bestämd dam. Söker en mogen generös, ödmjuk och lekfull gentleman för träffar dagtid.

Minsann! Kvinnor kan också!

Allt jag hoppas är att de människor som det handlar om är nöjda med den situation de försätter sig i.

Och i min lilla hjärna undrar jag om man kan anmäla en tidning för koppleri. Skulle det hålla i en domstolsprövning?

En reaktion på ”Koppleri i min brevlåda

  1. För att det ska bli koppleri så måste ju pengar vara inblandat och det är väl egentligen bara kodordet ”generös” i den mogna damens fall som antyder något sådant.

    Och även om jag kan misstänka precis samma sak som du så tror jag det ska till mycket för att ordet ”generös” ska leda till en fällande dom.

Kommentera

