Dricker du för mycket?

En gång vart tredje år får alla på mitt jobb erbjudande om hälsokontroll. Alla som vill utsätta sig för det erbjuds blodprov, stress-samtal och hörseltest. Innan läkarbesöket ska man fylla i en blankett där man exempelvis ska ange om man utsätts för mobbning, buller eller rök i sin vardag på jobbet. Dessutom kommer de naturliga samvetsfrågorna om rökning och alkoholkonsumtion. Det får mig alltid att fundera över varför jag får dåligt samvete av att se den sista av dessa frågor.

Varför är man inte helt bekväm med att svara på en fråga om alkoholkonsumtion – trots att man inte dricker för mycket? Skumt. Tur att mitt svar på frågan om min alkoholkonsumtion grundar sig på en blandning av sanning och min bild av sanningen. Tur att svaret inte grundar sig på The Booze Test. I så fall hade mitt resultat sett ut såhär. Förmodligen hade jag blivit skickad till Betty Ford-kliniken:

91%DRUNKARD

Created by OnePlusYou – Free Dating Site

2 reaktioner på ”Dricker du för mycket?

Kommentera

