I’m no ho

Vissa stockholmare tycker att det är väldigt viktigt att definiera exakt var man bor någonstans. Naturligtvis handlar det så gott som alltid om människor som anser att de själva bor på en plats i staden som är extra bra på något sätt.

Här på Södermalm är ett sådant område SoFo – South Of FOlkungagatan. För ett par år sedan var det otroligt hippt att bo i SoFo. Det är det väl i och för sig fortfarande, men idag tycker i alla fall jag att de lyckorusiga beskrivningarna av området inte är lika ihärdiga. Men trots detta har tanken om SoFo fått sina efterföljare.

En kollega beskrev i veckan att han kommit fram till att han bor SoHo – också på Södermalm, men South Of HOrnsgatan istället för Folkungagatan. Som f.d. exil-svensk i USA tycker jag dock inte att den beskrivningen är helt lyckad. Hur tror ni att jag tagits emot om jag i USA beskrivit mig som So Ho – So much a ho (slang för whore, för er som är oförstörda och inte kan engelsk slang inom det sexuella området)?

Genast började min hjärna jobba. Är jag också SoHo? Tack och lov inte. Jag är NoHo – jag bor också på Södermalm, men North Of HOrnsgatan. And I’m no ho.

Läget på min nya lägenhet verkar bara bli bara bättre och bättre för varje dag som går.

3 reaktioner på ”I’m no ho

  1. Så du menar att alla söder om Houston Street också är av tvivelaktig sexuell karaktär?🙂

    Det är inte ALLS så att jag misstolkar med flit.

Kommentera

