Blogging, blogging, blogging

För två år sedan hade jag inte skrivit en blog-post i hela mitt liv. Nu har jag tre bloggar som är aktiva, och en som är nerlagd. Hur gick det till? Kanske var det så att jag kom på hur kul det faktiskt är att blogga. I like it.

För att ordna reda i bloggeriet, mest för egen del, är här sammanställningen av mina aktiva bloggar:

Sharkandgirl
Kanske ”Sharkandgirl – the original”? Eller inte. Bloggvärda tankar och iakttagelser.
Jag siktar på ett inlägg i veckan.

Sharkandgirl – me and my phone
Jag kan mobilblogga med min telefon, men bara med blogspot. Synd, men sant. Om jag importerar inläggen hit till wordpress följer inte bilderna med. Och det är liksom bilderna som jag tycker är hela vitsen med en mobilblogg. Eller?
Telefonen har jag alltid med mig. Därför är målet ett inlägg om dagen på mobilbloggen.

Karneval
Min senaste drog är att sticka. Det är fantastiskt. Projekten ska vara lagom små (så att de blir färdiga) och lagom avancerade (så att de innebär en liten utmaning). Enligt mamma resonerar jag om stickning precis som min mormor gjorde: Jag hävdar bestämt att det inte är svårt, trots att de som aldrig testat hävdar motsatsen. Men jag tycker ju inte att det är svårt, eftersom jag kan.🙂
Så fort ett projekt är klart bloggar jag om det på denna sida. Det blir som ett galleri där jag har koll på vad jag har stickat, och vad jag ska tänka på om jag stickar samma sak en gång till i framtiden.

Jag har också en blogg jag inte skriver på längre. Swedisheyes, min resedagbok från Kalifornien 2007. Det är svårt att förstå att det snart är ett år sedan jag kom hem därifrån. Men också kul att såhär i efterhand läsa mina inlägg från den upplevelsen. Och jag ångrar varken att jag åkte dit eller att jag kom hem igen.

Kommentera

