I flyttkartongernas paradis

Jag är mitt i en flytt. En flytt är en sådan där sak när man bär kartonger, hyr dyra flyttbilar, träffar sina vänner och svär att det kommer att dröja jättelänge tills det är dags att flytta igen. Jag är bra på allt det där, utom möjligtvis att hålla det sista löftet. Härom dagen räknade jag ut att jag flyttat 12 gånger på 13 år.

I min nya bostadsrättsförening skrivs informationsblad några gånger per år. F.d. lägenhetsägaren gav de senaste till oss, så att vi ska kunna orientera oss i våra nya kvarter. Efter att ha läst dem verkar det som att folk här i huset är bra på att slänga fel saker i sopnedkastet (så att det blir stopp), spy i bastun och INTE städa gemensamma utrymmen. Herregud. Jag undrar i mitt stilla sinne vilka miffon jag har runt mig.

Men det har enligt informationsbladen även hänt bra saker. Exempelvis blir den befarade stamrenoveringen inte av eftersom den inte behövs. Lång näsa till alla suckers som skrämdes från att vara med i budgivningen på grund av det! Dessutom ska hissen totalrenoveras, och även loftgångarna ska ses över.

Och vem har mage att klaga när man har hela Stockholm utanför ytterdörren och jobbet bara en promenad bort? Nu är det verkligen jättelång tid tills jag ska flytta igen. Jag loooovar…

En reaktion på ”I flyttkartongernas paradis

Kommentera

