MTV

På grund av bristen på bakgrundsskval fick MTV igår verka som radio. Eftersom det inte är något som händer varje dag slog det mig hur inriktad reklamen i kanalen är på ringsignaler och bakgrundsbilder till mobilen. Att alla dessutom är hemskt fula, låter illa och kostar skjortan (t.ex: 50 kr för två månader – och du betalar tills du själv avbeställer) bidrog ytterligare till min förvåning.

Men vad gjorde man i MTV reklam för innan mobiltelefoner fanns i var mans ficka? Ni som liksom jag växte upp under det förra århundradet kanske kan påminna mig. Vad var 80- och 90-talens svar på dagens mobil-reklam-hysteri i just den kanalen?

7 reaktioner på ”MTV

  1. Coca-cola? Annars minns jag bäst ”Två flaskor i duschen? Inte jag!”, men MTV var ju lite mer internationellt, så den visades kanske inte där.

    Visar MTV några musikvideos nuförtiden förresten? Sist jag försökte använda kanalen för bakgrundsskval var det bara massa snack alt ”Pimp my ride”.

  2. Åh… Fruit of the loom t-shirts. C&A, fast på engelska trots att de var tyska. Miljögrejer som ”Turn off the tap. Now.”

    Och MTV:s egna tävlingar. ”People really win on MTV.” Yeah right, tänkte jag. Fast en av de moderata pol sekarna har träffat Leo di Caprio och alla skådisar som gjorde mannen i järnmasken. Så det var väl sant.

Kommentera

