Addicted

Jag är så jävla fast. Hög på garn och kan inte sluta. Minns ni mitt blogginlägg om julprojekt? 2007 års har gått i spinn. My name is Sharkandgirl and I´m a knit-oholic.

När man börjar med handarbete öppnar sig en helt ny värld. När jag var liten hade min mamma ”symöten”. Det gick ut på att hon och några vänninor träffades med jämna mellanrum för att skvallra med varandra. Ibland blev nog lite stickat, virkat eller sytt också. Till detta drack man kaffe och åt varma mackor eller kakor.

Nu lever vi i en ny värld. Denna nya värld är fylld av handarbetsbloggar, stickkaféer och knit-alongs. Stickkaféer innebär att man bestämmer en tidpunkt man träffas på något kafé i den stad man bor. Tidpunkten annonseras och alla som vill är välkomna (man behöver inte känna varandra innan). Som ett öppet symöte, alltså. Knit-along är ungefär samma sak, men på Internet. Det går ut på att sticka samma mönster samtidigt. Just nu deltar jag t.ex. i en Sockklubb. Varje månad får jag ett nytt mönster, mönstret kan diskuteras i ett formum med andra som jobbar med samma sockor, och när sockorna är klara publicerar jag dem på en ny blogg och kan även se de andras alster.

Till alla som har försökt lämna in beställningar har jag bara en sak att säga: Försök själva. Det är inte speciellt svårt att sticka strumpor, det är jävligt kul och det blir i slutändan (förhoppningsvis) en produkt man har använding av. Om man trots detta är osäker kanske pulsvärmare är lagom att börja med? Det finns en ny knit-along för sådana. Ni hittar den här. Anmäl er till mailadressen på sidan. Sista anmälningsdag är den 31 januari. Följ mig ner i träsket och anta utmaningen.

Kommentera

