Crêpes är gott. Sura servitriser är inte gott.

En vän har just kommit tillbaka till Norden efter att under några månader ha bott och arbetat i Asien. Då hon besökte en restaurang i Norge blev hon bestört över den usla servicen (inte alls vad hon var van med att uppleva i Syd-Korea!) och bloggade givetvis om detta Jag tänkte på min vän härom dagen då jag och en f.d. kollega blev ovanligt sugen på franska crêpes. Vi beslöt att gå till ett ställe på Södermalm. Eftersom jag själv aldrig varit där blev jag nyfiken på vad andra gäster tyckt. Du kan tro att jag blev förvånad när jag upptäckte att det senaste inlägget kom från en sur servitris som läxar upp vad hon tydligen anser vara korkade kunder. Det är sant! Ni hittar inlägget här. Ord som ”civiliserade”, ”sura människor” och ”gästen har inte alltid rätt” haglar. Jesus. Om man inte är service-inriktad kanske man inte ska jobba inom ett service-yrke. Lite nervös var jag allt när jag klev in i den lilla restaurangen. Och på något sätt stämde mina låga förväntningar med mitt det intrycket jag fick. Trots att inte restaurangen var full alls fick jag nästan ställa mig i vägen för någon för att få hjälp. Men någon plats gick inte att skramla fram, bara ett bord i ungefär en timma. När jag tackade nej såg personalen nästan lite förnärmade/förvånade ut. Eller så var det bara så att det sura inlägget jag läst bara en liten stund tidigare fanns kvar i min hjärna och projicerades på personalens minspel. Jag hoppas det. Som tur är finns det fler ställen med crêpes i stan. Det på Katarina Bangata t.ex., där vi så småningom hamnade. Det kan jag rekommendera. Personalen verkar ha vaknat på rätt sida och maten är fantastiskt god.

3 reaktioner på ”Crêpes är gott. Sura servitriser är inte gott.

  1. Haha.

    Just viljan att fixa fram ett bord, eller flytta om bord så det blir rätt antal platser, tycker jag generellt är låg i Sverige. Det finns undantag såklart.

  2. Om det verkligen är en servitris från stället som skrivit inlägget så ska jag aldrig gå dit, hur goda crepes de än kan ha!

Kommentera

