Nytt år – nya löften

Har ni de senaste dagarna tänkt på vilken reklam som visas i de alldeles för många reklampauser som finns på TV? Det märks att det har blivit ett nytt år. Viktväktarna, nikotintuggummin och sajter för nätdejtning trängs i rutan.I år kom jag inte på några bra löften. I år hade även jag svårt att komma på bra löften. Det blev mest klassiska halvmessyrer som att tänka på vad jag äter och hur jag tränar för att gå ner några kilo, dokumentera året i dagboksform och fortsätta vara duktig på att höra av mig till mina vänner. Om jag håller en av tre är jag nöjd. Av tradition vet jag att nyårslöften är svåra att hålla. Kanske beror det på att inget straff tilldöms om man bryter mot ett.    Men lovar folk verkligen samma saker varje år? När jag ser årets nyårsreklam riktad mot alla överviktiga ensamstående rökare undrar jag om det inte går trender i även nyårslöften – ni vet, i stil med ”årets julklapp”. Vad är i så fall årets nyårslöfte? En kollegas löfte är att tänka mer på miljön i det dagliga livet (genom att t.ex. resa mer miljövänligt och sopsortera mera). Kanske är klimatrelaterade löften extra heta i år. De ligger rätt i tiden.

En reaktion på ”Nytt år – nya löften

  1. Själv har jag lovat att bli lite tunnare. Till att börja med till Parisresan på Påsklovet. Men slutmålet bör vara Lean and mean till sommaren…

    Sedan får vi se hur jag lyckas…

    /T

Kommentera

