Länge leve min iPod

Innehåll och tillbehör till min iPod verkar vara något av ett tema bland årets julklappar. Och i tider då man normalt gör listor kan jag inte låta bli att själv lista årets fem bästa julklappsskivor:

  1.  Feist ”The Reminder”
  2. Bill Withers ”Still Bill”
  3. Moneybrother ”Mount pleasure
  4. Louise Hoffsten ”Så speciell
  5. Mando Diao ”Never seen the light of day

Feist hamnade i topp när SVT:s Musikbyrån listade årets skivor. Kanske var det därför som min sambos bror beslöt sig för att köpa den. Bra val. Mycket bra val. Om ni inte redan har upptäckt Feist rekommenderar jag det starkt.Bill Withers har varit en favorit sådär i periferin ända sedan jag såg Quentin Tarantinos film ”Jackie Brown”. Withers är en typisk sådan figur som Tarantino fiskat upp och stoppat på något soundtrack.  Mest känd kanske han dock är för låtar som ”Aint’t no sunshine when she’s gone” och ”Just the two of us”.De tre sista skivorna var gåvor från syskonen. Alla är bra, på sitt eget sätt. Moneybrother och Mando Diao kan röja skjortan av vem som helst, medan Hoffsten är mer melodiös och stillsam (i alla fall på den här skivan). I like. Nu kommer pendlingen under hela början av året gå som på räls. För att vara finurlig. 

Kommentera

