Jackan från framtiden

Återigen befinner man sig i ett land med årstider. ”Höstmode” är ett begrepp som därför åter blir aktuellt. Att över huvud taget tänka på vad man har på sig (eftersom man annars fryser häcken av sig) är viktigt.

Som den neggo-svensk jag är förberedde jag mig givetvis redan i USA. Jag visste att jag så småningom skulle bege mig hem och jag misstänkte att det då inte skulle vara 27 grader varmt och strålande solsken varje dag. Därför passade jag på att köpa skor som täcker hela foten och en höstjacka som inte är av denna värld. Jackan är av ett sportigt märke och har massor av finesser. Den ser ut att vara tunn med har både foder och är vattentät. Vad den är sprayad med vill jag inte veta. Det kanske kan utveckla en tumör.

Väl inne i jackan finns tusen och en fickor för olika nyttiga saker. T.ex. en speciell ficka för iPoden. Fickan har en bild av en högtalare på sig, så att man inte ska råka stoppa nycklarna där (eller av en annan anledning som jag inte förstår). I bröstfickorna passar passerkortet till jobbet perfekt. Jag har dock kommit på att det måste se ut som att jag klämmer mig själv på brösten när jag känner efter utifall kortet verkligen ligger där. Jag får nog hitta en annan perfekt ficka till passerkortet istället. Det enda som saknas är en stor ficka på ryggen för min bärbara Mac. Om det fanns en sådan skulle jag inte behöva bära på väska alls. Kom ihåg att jag sa det först den dag den funktionen dyker upp!

Det roliga med jackan är att det känns som att den har finesser som jag ännu inte har upptäckt. Kanske ett missilförsvar? Det ska bli spännande att se hur det aktiveras.

2 reaktioner på ”Jackan från framtiden

Kommentera

