Någon som har sett vart min individualitet tagit vägen?

Jag har skaffat en sida på Facebook. Det trodde jag aldrig. Dessutom tycker jag numer att kofta på killar kan vara helt ok. Vad blir nästa steg? Att jag börjar använda leggings? Skjut mig ifall det skulle inträffa.

Förr i tiden dog man när man var 31. Numer lever man i ett relativt nytt förhållande och har ett fast jobb där man är yngst. Och har en sida på Facebook. Jag älskar att vara vuxen och samtidigt inte.

En annan sak som nyligen rubbat mina cirklar är att jag upptäckt att kofta på killar kan vara snyggt. Snyggo har länge viljat skaffa en kofta. Jag har högljutt förklarat hur fult jag tycker att det är vilket verkar ha bromsat honom i koft-shoppingen. Men igår upptäckte jag att Herr Tillfällig Sambo använder kofta – och det ser bra ut! Ju mer jag tänker på det tror jag att huruvida kofta är snyggt eller inte beror på vad man kombinerar koftan med. Herr Tillfällig Sambo har vit snygg skjorta och snygga mörka jeans. Jag är rädd att Snyggo utseendemässigt ska fastna i det gammaldags forskar-träsket och kombinera koftan med fluga och manchesterbyxor. Han skulle gärna vilja. Då är inte kofta snyggt längre, utan bara nördigt.

Facebook är bra. Kofta kan vara ok. Men skjut mig om jag börjar använda leggings.

Only dead fish go with the flow.

Kommentera

