Intressant marknadsföring

På väg till jobbet idag såg jag en av kvällstidningarnas löpsedlar. Där basunerades det ut att man minsann fick en CD av Per Gessle innehållandes ”tidigare outgivet material” om man köpte dagens tidning. Jag tycker att det är ett intressant uttryck: ”tidigare outgivet material”. Sug på det en stund. Vad förväntar du dig att en sådan CD ska innehålla? Hur tror du att dessa förväntningar överensstämmer med verkligheten?

För mig är det här typisk kvällstidningsjournalistik. Jag förväntar mig att CD:n ska innehålla typ fem tidigare outgivna klockrena hits. Men vad får jag? Eftersom jag varken gillar Per Gessles musik eller betalar pengar för kvällstidningssmörja kommer jag aldrig att få veta det. Men jag kan tänka mig att spår som ”Vågorna slår mot stranden i Tylösand – inspelat av Mr Sommar-Nisse själv”, ”Turnébussen gör en rivstart från Folkets Park i Härnösand” eller ”Per Gessle rapar” finns med. Inget av det är nog tidigare utgivet. Jag är nöjd med att leva i ovisshet. Det mesta blir roligare med fantasins hjälp.

Kommentera

