Från finsmakarställe till pizzahak

Så besviken man blir ibland då man upptäcker att något inte är så bra som man minns.

I Uppsala finns en central italiensk restaurang som jag och Snyggo besökte för några år sedan. Maten var god och stämningen sådär italienskt gemytlig. Folk satt och snackade och skrattade vid borden. Men för några veckor sedan besökte jag samma ställe igen för att fira en födelsedag. Då var det inte alls så som jag minns det från det första besöket. Vi var nästan de enda matgästerna, personalen var inte speciellt proffsig och det fanns t.o.m. pizza på menyn. Vad har hänt?

Om stället faktiskt har blivit sämre eller om jag vill minnas det som bättre än det faktiskt var vet jag inte. Men att antalet besökare verkar ha minskat drastiskt tycker jag nog talar sitt tydliga språk. Jag hoppas att det andra bra italienska stället som också ligger ganska nära oss inte har hamnat på samma dåliga linje. Det krävs nog att jag snart testar det också.

Kommentera

