”Att installera bredbandet är lätt”

Jag har blivit mobil. Nu kan jag vara ständigt uppkopplad. Det är fantastiskt att kunna surfa på andra platser än i fönstret i mitt rum…

Nu när jag är i Sverige och Snyggo i Kalifornien känns det viktigare än någonsin att kunna vara uppkopplad (heja Skype!). Dessutom har jag det senast halvåret vant mig vid att ha ständig tillgång till Internet. Därför gick jag igår till min mobilleverantör för att även bli med mobilt bredband.

Förpackningen sa att man skulle kunna installera ”på 5 minuter”. Just det. För att installera var man tvungen att ladda ner drivrutiner från webben. Man behöver alltså ha tillgång till Internet för att skaffa Internet. Det känns inte som ett helt vattentätt upplägg. Så, jag placerade datorn i mitt fönster igen och tankande ned det som jag behövde. Naturligtvis tog det lång tid eftersom uppkopplingen inte var den bästa. Men inte funkade det sedan i alla fall.

Efter några timmar då jag tyckte att jag gjorde alla rätt men tydligen ändå hade fel vaknade äntligen min personliga datasupport i Palo Alto. Inte ens han kunde lösa problemet. Den enda som återstod var den dumma klassikern: Starta om datorn. Och då funkade det! (Jag vill tillägga att den idéen var min. Jag kom alltså egentligen själv ur problemet utan min datasupports hjälp.)

Nu är jag och min fina dator redo för världen.

2 reaktioner på ””Att installera bredbandet är lätt”

Kommentera

